27 Eylül 2016 Salı

Ek Gıdaya Geçişte Bizim Maceramız

Bir önceki yazımda bahsettiğim püf noktalarından sonra, bu konuda kafası karışık olanlara bir örnek teşkil etmesi açısından oğlumuzla ek gıdaya geçiş maceramızdan, nasıl başladığımız, ne gibi sorunlar yaşadığımızdan bahsedeceğim.


Öncelikle biz ek gıdaya, bir çok kişiye göre erken bir ayda, 4.ayda başladık. Ancak oğlumun ek gıdaya geçiş için 4. ay civarında hazır olduğunu seziyordum. Ayrıca sütüm de yetersizdi. Doktorumuz da başlayabileceğimizi söyleyince, ek gıdaya 4. ayda başladık. Ve sezgilerimde pek de yanılmadım, oğlum da çok kolay uyum sağladı. Meğer yeni tatlara baya açmış.

Doktorumuz ilk olarak meyve püresi (özellikle elma-havuç püresi) ve sebze çorbasından (ilk zamanlarda patates,kabak,havuç)  başlamamızı önerdi.

Yenidoğan Anne- Ek gıda-Sebze Çorbası
Arkadaşımın da önerisiyle ben ilk sebzeyi tattırdım, sebze çorbası hazırladım. Tarifine burdan ulaşabilirsiniz.İlk kaşıkta oğlum öyle şaşkındı ki, hiç reddetmedi, heyecanla bekledi devamını. Doktorumuzun söylediği, ilk denemede 2 kaşık verme işi oğluma yetmedi, birkaç kaşık fazlasını istedi, bayıla bayıla da yedi. İlk 1-2 hafta tam öğün şeklini almıyor, arkasından anne sütü ile de takviye yapılıyor.
Birkaç gün bu şekilde devam etti. İtirazsız, büyük bir sevinçle sebze çorbasıyla tanıştık. Ardından elma püresi ile tanıştık, sonra elma-havuç püresi. Yine aynı şekilde ilk denemelerde azar azar, bebişi zorlamadan, git gide miktarı artırılarak verilmeli.

5.ayda menümüze ev yapımı yoğurt da ekledik. Çok gözümde büyüterek, türlü türlü araştırmalar yaparak evde yoğurt mayalama denemelerime başladım. Arada başarısız denemeler olsa da, oldukça kolaymış. Bu konuda da daha sonra birkaç satır karalayabilirim.
Bu arada bizimki yoğurdu hiç sevmedi. Tek başına yoğurdu 5.ayda da yediremedim, hala da yemiyor. İçine meyve ekleyince yiyor ama ; elma, şeftali, erik, üzüm… Ne bulursam artık.
Ayrıca bu ayda doktorumuz  yatmadan önce, her gün olmasa da, haftada bir yada iki gibi muhallebi verebileceğimizi söyledi. Aldığı anne sütünün miktarı azalmasın diye, çok sık vermemizi istemedi. Muhallebiyi sevmeyen bebek de yoktur herhalde. Bizimki de severek yiyor. 

6.ayda da kahvaltıya başladık. Yumurtalı, peynirli, bisküvili...Tarifini paylaşacağım. İlk zamanlar miktarını az tutarak hazırlıyordum, pek istekli değildi. Artık ona da alıştı. Yine farklı tariflerle arada denemeler yapmaya devam ediyorum. Arada bisküvi yerine tatlı patates, mama yerine meyve suyu... Araştırmalarım devam ediyor :) 

Şu anda öğünlerini düzenli alıyor, üstüne anne sütü de alıyor. Düzenli dediysem, arada çok sevdiği çorbasını içmek istemediği, ya da kahvaltı, yoğurt  istemediği zamanlar da olmuyor değil tabi. O zamanlarda üstelemiyorum, zorlamanın doğru olmadığını düşünüyorum. Zaten anne sütü de aldığı için sorun etmıiyorum, zaten aç olsa ortalığı ayağa kaldırdığı için demek o anda onu yemek istemiyor, napalım. 

 Bu arada her gün aynı tatlar vermiyorum. Farklı tatlara alışsın diye farklı çorbalar, sebzeler, meyveler, muhallebiler hazırlıyorum. Tabi ki yeni tatlara direnç gösterebiliyorlar.
Önemli olan istemediği şeyleri yedirmek için zorlamamak. Bir süre sonra tekrar denemek gerek, belki de farklı şekillerle, farklı tariflerle, farklı karışımlarla…

Bazen zorla fırsat bulup yaptığımız çorbaları içmeseler de, internetten saatlerce araştırıp bulduğumuz, "İşte bu sefer kesin sever" diyerek zevkle yaptığımız yeni karışımları ilk tattıkları anda yüzlerini buruşturup, hiç sevmeseler de durmak yok anneler, denemeye devam ediyoruz :) 



Önemli not: Bu blogdaki yazılar deneyimlerimden oluşmaktadır. Lütfen sağlık konularında karar vermeden önce doktorunuzla işbirliği içinde olup, araştırmalarınızı yaparak karar verin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder