20 Ekim 2016 Perşembe

Doğum Çantası Hazırlama

Doğum Çantası Hazırlama

Doğum çantası ne zaman hazırlanmalı? Doğum çantasında neler bulunmalı? gibi sorular doğum yaklaştıkça aklımızı kurcalamaktadır.

Benim tavsiyem her türlü ihtimali göze alarak 32.haftada doğum çantasını hazırlamanın en iyisi olacağıdır. Zaten emin olun çantayı hazırladıktan sonra insanın içi bir ferahlamaktadır.

Ben hem kendim, hem bebeğim için iki ayrı çanta hazırlamıştım.



Anne için gerekenler

  • Emzirmeye uygun 2 adet gecelik yada pijama. (Ben kış olduğu için pijama tercih etmiştim.)
  • Sabahlık (Sezaryenden sonra devamlı yürümek gerektiği için hastane koridorlarında bayağı işime yaramıştı.)
  • Bir kaç tane iç çamaşırı (Hamileyken giydiğiniz bel kısmı karnınızı rahatsız etmeyenlerden olanını öneririm. Doğum sonrası dikişlerinize denk gelmesin.)
  • Emzirme sütyeni ve atleti 
  • Terlik
  • Ped (Bazı hastaneler doğum sonrası tedarik etse de her ihtimale karşı yanınızda bulunmasında fayda var.)
  • Çorap
  • Diş Fırçası - Macunu
  • Kullanıyorsanız eğer lens kabı- solüsyonu
  • Tarak - toka,saç bandı
  • Meme ucu için ped - Meme ucu kremi (Krem hastanede acil bir ihtiyaç olmasa da ilk zamanlar bebek emmeyi iyice öğrenene kadar göğsünüz yara olabiliyor, emzirecekseniz ihtiyaç listesinde bulunmalı, doğumdan sonra da tedarik edilebilir.)
  • Telefon Şarjı (Tabi ki bunu 32.haftada çantaya koyamıyorsanız ancak listeniz elinizin altında olursa belki zamanı geldiğinde hemen çantanıza atabilirsiniz.)
  • Hastane çıkışı giymek için rahat kıyafetler (Hala hamile kıyafetlerinizden faydalanabilirsiniz.)
  • Arabada kullanmak için eski büyük boy bir havlu (Suyunuz geldikten sonra arabada hastaneye giderken rahat etmenizi sağlar.)


Bebek için gerekenler

  • 2 adet hastane çıkışı (İçinde zıbını,eldiveni, şapkası vs. herşey olduğu için rahat oluyor.)
  • Eldiven (Hastane çıkış setlerinde bulunsa da bize yetmemişti 2 adet eldiven, yere düşebiliyor vs. fazladan almakta fayda var.)
  • Çorap
  • Bebek bezi
  • Havlu ( Doğuma girerken bebek havlusu mutlaka isteniyor.)
  • 2 adet  battaniye, biri penye (Penye olanı hastanede kullanıyorsunuz, hastane odaları yeterince sıcak olduğu için, diğerini ise bebeği eve getirirken kullanıyorsunuz.) 
  • Yelek yada hırka (Bebeği kucağınıza aldığınızda bir yelek işinizi görebilir.)
  • Anakucağı (Bebeği hastaneden anakucağı ile de taşıyabilirsiniz, kucağınızda da tercih size kalmış.)
  • Islak mendil
  • Müslin Bez (Bu bezler baya işe yarıyor, terlediklerinde sırtlarına, ya da kucağa aldığınızda omzunuza koyuyorsunuz ki bebeğinizin yüzü sizin kıyafetlerinize temas etmesin.)

Ben bebek için alışveriş yaparken olduğu kadar, doğum çantasını hazırlarken de çok heyecanlanmıştım. Onun yakın zamanda aranıza katılacağını hissettirdiği için sanıyorum.

Bebeğinizi sağlıkla kucağınıza almanız dileğiyle.

Keyifli hamilelikler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder