3 Kasım 2016 Perşembe

Bebeklere Elmalı Sütlaç (Şekersiz)

Bebeklere elmalı sütlaç
Geçenlerde oğluma kavanoz mamalardan sütlaç aldım denemek için. O gün acelem olduğu için içindekilere bakmamıştım. Ve tahmin ettiğiniz gibi içinde şeker var :(  Sonra dedim ki sütlaç yapmakta ne var, niye kendim yapmıyorum. Tabi ki bebeğim 1 yaşından küçük olduğu için devam sütüyle. Hem de şekersiz.

Bu tarifi www.mamatarifleri.com sitesinden buldum. Yapımı oldukça basit, oğlum da bayıldı. Oğlum beğendiği için önermek istedim. Farklı bir alternatif...

Malzemeler
100 ml anne sütü veya devam sütü (3 ölçek)
1 elma
3 yemek kaşığı pirinç
Bir çay kaşığı kadar tarçın (isteğe bağlı)

  1. Öncelikle pirincimizi bol su ile yıkayıp, sirkeli suda bir süre bekletiyoruz. 
  2. Sonrasında bir tencereye 1.5 su bardağı su koyup, kaynayınca pirinçleri koyup haşlıyoruz. 
  3. Elmayı rendeleyip, pişmekte olan pirince ekliyoruz. Bir süre daha kısık ateşte elmaları yumuşatıyoruz.
  4. Daha sonra bu karışımın ılımasını bekliyoruz.
  5. Ilıdıktan sonra devam sütünü ekliyoruz ve rondodan geçiriyoruz.
  6. Üzerine de tarçın çok yakışıyor.
Henüz denemedim ama farklı meyvelerle de güzel olabilir sanki; armut, muz gibi.

Afiyet olsun bebişlere.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder