21 Kasım 2016 Pazartesi

Bebeklere Tatlı : Elmalı Bebek Keki

Elmalı KekYiğit'im artık biz ne yersek tabaklara atlıyor ki ona da verelim diye. Tatlılara ise ben ne kadar kaçırmaya çalışsam da bayılıyor. Ama bir kaşık bile yedirsek benim içim içimi yiyor, vicdan azabı duyuyorum. Geçenlerde tesadüfen www.ascianne.com sitesinde bir tarif gördüm. İşte tam benlik, şekersiz tatlı dedim ve hemen denedim.

Oğlum da bayıldı, hemen de paylaşıyorum;


Malzemeler
2 adet yumurta sarısı
2 yemek kaşığı ev yapımı yoğurt
3 yemek kaşığı yoğurt suyu
2 yemek kaşığı zeytinyağı
3-4 yemek kaşığı tam buğday unu
Yarım çay kaşığı tarçın
Yarım çay kaşığı karbonat
Orta boy elma rendesi


  • Öncelikle unu en son azar azar ekleyelim ki kıvamını kontrol edebilelim. Tam buğday unu ile yapılan tariflerde verilen ölçüler pek tutmayabiliyor çünkü. 
  • Ayrıca ölçüler az olduğu için olabildiğince ufak bir fırın kabı kullanalım. Ben yuvarlak borcam kabımın kapağını kullandım hatta. 
  • Bebeklere doktorunuza danışarak 8. aylarından itibaren verilebilir. 
  1. Yumurta sarısı, yoğurt, yoğurt suyu, zeytinyağı bir kapta çırpılır.
  2. Daha sonra tarçın, karbonat eklenir. Un en son azar azar eklenir.
  3. Vıcık vıcık bir hamur olmayacak şekilde kıvamını ayarladıktan sonra elma rendesi eklenir, tekrar karıştırılır.
  4. Fırın kabı biraz zeytinyağı ile yağlanır.
  5. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık 30 dakika kadar pişirilir.

Afiyet olsun kuzulara.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder