19 Kasım 2016 Cumartesi

Evde Yoğurt Yapımı

Off bu konu beni çok çok germişti bir zamanlar ama artık geride kaldı :) Nasıl mı? Hemen anlatayım;

Tutmayan yoğurtların ardından vazgeçmeden tekrar tekrar, her seferinde suçu başka bir şeye atarak denemeye devam ettim. Suçu nelere mi attım; yok metal kaşık yüzünden tutmadı, yok sütün derecesini elle ayarlayamıyorum, yok cam kap gerekli sıcaklığı muhafaza edemiyor, yok bu sütün markasından dolayı olmadı vs.vs. Size de tanıdık gelmiştir sanırım. Ama daha önce de bu yoğurtları yapan bendim ve her seferinde tutuyordu. Ne metal kaşık, ne cam kaplar, ne parmağımı sokarak ayarladığım derece... Her şey aynı iken, her şeyi denememe rağmen neden olmuyordu ki. Resmen bıkkınlık gelmişti. Evet mevsim değişikliğine denk gelmişti, belli ki sorun sıcaklıktı ama fırında bile denememe rağmen yine olmadı, olmadı işte.Hatta bir ara yoğurtlar tutmayınca, oğlum yoğurtsuz kalmasın diye organik denilen yoğurtlardan bile aldım. Yiğit onları beğenmedi, yoğurt yememeye başladı. Ben de bu çocuk yoğurttan sıkıldı herhalde deyip bir süre ara verdim. Hata etmişim, meğerse oğlum o yoğurtları beğenmemiş.

Ne zaman ki ev yapımı yoğurt yedirdim, yine yemeye başladı bizim gurme. O ev yapımı yoğurt nasıl oldu derseniz, şu ana kadar hep karşı çıktığım yoğurt makinesi ile oldu, hem de mis gibi, mükemmel bir kıvamda. Hem de öyle pahalı olanlarından değil. 25 TL'ye aldık :) Ama o kadar memnunum ki, şu ana kadar ki uğraşlarıma yanıyorum.

Geceden makinenin kabına soğuk sütü koyuyorsunuz, ısıtmaya,kaynatmaya gerek yok. (Ben günlük şişe sütleri tercih ediyorum.) Dolaptan çıkarıp makinenin kabına koyuyorsunuz. Yarım litre süte 1 çorba kaşığı yoğurt koyup, hafif karıştırıp makineye yerleştiriyorsunuz. Fişini takıp sabaha yoğurdunuzu alıyorsunuz. İşte bu kadar.

Yani demem o ki siz de uğraşıp uğraşıp, türlü yollar deneyip, yine de yoğurtları tutturamıyorsanız, hiç düşünmeden alın derim. Kesinlikle pişman olmazsınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder