22 Haziran 2017 Perşembe

E-kitap, Anne Olunca Hayat Kurtarır...

Genelde her yerde e-kitaplarla ilgili olumsuz yazılar görüyorum, ki bende bir zamanlar o yazılanlara katılıyordum, 'basılı kitap olmazsa olmaz' diyordum. Ancak anne olunca anladım e-kitapların ne kadar  değerli olabileceğini.

E-kitap neden sevilmez?

Önceleri e-kitap olayı saçma gelirdi bana da, bir çok kişiye olduğu gibi, yani anne olmadan önce. 'Ne o öyle kitap mı okunurmuş, sayfalara dokunmadan, kitabın kokusunu hissetmeden. Tek tuşla sayfa mı çevrilirmiş, ne anlamsız' derdim, hatta 'teknoloji bu işe de karışmasın, bu da nostaljik kalsın' demişliğim de var . Ta ki Yiğit doğuncaya kadar. Ne alaka değil mi? Ancak hiç de öyle değilmiş.

E-kitap nasıl hayat kurtarır?

Eğer ki kuzucuk anne kucağında,  anne sıcaklığıyla uyumayı tercih etmişse, kıpırdamamak, onun keyfini bozmamak lazım gelir. Bu durumda anne için çok değerli olan o nadide an nasıl değerlendirilebilir? Sabahın köründen itibaren fırıl fırıl miniğin peşinden koşan, tuvalete gitmeyi, su içmeyi bile unutan anneler için ne değerlidir o miniklerin öğle uykusuna daldıkları vakit değil mi? Benim için tam  bir nefes alma, enerji toplama anıdır, eşsizdir. Eğer ki minişin keyfi bozulmasın diye yerimden kıpırdayamayacaksam, tabi ki kitap okumayı çok seven bir anne olarak her bulduğum fırsatta yaptığım gibi kitap okuyarak geçirmek isterim o anı.

Ama o da ne! Bir el pert, kitabı tutmak, sayfayı çevirmek mümkün değil. Hatta bazen kitaba ulaşmak bile mümkün değil.

İşte teknoloji ve benim için çok değerli olan nimeti e-kitap, bir süper kahraman gibi hemen imdadıma yetişir.  Her an elimin altında bulunan telefona ulaşıp, arşivimdeki onlarca kitaptan birini seçebilirim. Aa sayfa çevirmek ne kadar da kolaymış, iki ele birden ihtiyacım yok 👌
Gece vakti bile olsa, karanlık hiç mi hiç dert değil.  Her an elimin altında onlarca kitap...

Ya da başka bir gün kuzucuk bebek arabasında uyuyakaldı diyelim, eve çıkarsam uyanacak, en iyisi arabada uyumaya devam etsin derken, peki ben ne yapacağım şimdi? Eyvah kitabım da evde kaldı 📓 Ama tabi ki telefonum yanımda hemen aç bir kitap, açık havada ohh mis gibi kitap keyfi.

Devamlı tıka basa dolu olan bebek çantasına kitap sıkıştırma derdi de ortan kalkıyor böylelikle 👍

Kitabı elinde tutmak gibi tabi ki olmaz onu savunmuyorum ama birşeyler okuyarak rahatlayan benim gibiler için, bahsettiğim bu ve benzeri durumlarda paha biçilemez olduğunu da es geçemeyeceğim.
Basılı kitap okumaktan da tabi ki hiç vazgeçmedim, vazgeçmeyeceğim de. Kitap satın aldığım zaman ki hazzımı hiç bir alışveriş sonucunda alamayan ben, yine oburca kitap satın almaya da devam edeceğim. Ancak e-kitapların da hakettikleri vermek gerekir artık diye düşünüyorum.

Yani anne olunca anlamış olduğum bir çok şeyden biri de e-kitabın değeri oldu. Yaşasın teknoloji ve nimetleri ✌☺

1 yorum: