7 Haziran 2017 Çarşamba

1 Yaş Üstü Bebeklere Evde Etkinlik Önerileri

Yiğit artık 16.ayına girdi, dışarı çıkaramadığım zaman evde nasıl kaliteli ve eğlenceli zaman geçiririz diye devamlı düşünüyorum. Biraz araştırarak, biraz okuduklarımdan bulduğum ve bazıları da benim aklıma gelen evde basit malzemelerle oynayabileceğiniz oyunları sizlerle de paylaşmak istedim.

İşte bizim deneyip de, eğlendiklerimiz;


Kulak pamuklarını, çubuk makarnaları pet şişenin atma

1 yaş üstü evde oyun önerileri

Kulak pamuklarını pet şişeye atma kısmı bizimkinin oldukça hoşuna gitti. Kulak pamukları ile ilk kez bu oyun sayesinde tanıştı diye sanırım :)  Ancak makarnaları şişeyi atma işini pek sevmedi nedense. Ama makarnaların kolayca kırılabildiğini farkedince sevincini görmeniz gerekirdi. Hepsi kısa bir bir sürede parça pinçik edildi. Evin hali mi? Orasını sormayın işte 😂

Evde fırın makarna olsa onunla da deneyecektim, belki onu şişeye atmayı sevebilir. Belki de şişemiz biraz daha büyük olmalıydı makarna için, bilemedim.


Havlu kağıt aparatına halka geçirme


Bu halkaları her geçirdiğinde kendi kendini alkışladı, çok mutlu oldu. Bir de bu aparata kendi oyun halkalarını verdim geçirsin diye, ondan pek mutlu olmadı, farklı şeyler bekliyor hep.
Bir de aklıma renkli tokalar geldi, belki onları da geçirmekten hoşlanır. En kısa zamanda alıp onlarla deneyeceğim. Belki renklerle ilgili bir oyun da türetebiliriz tokalardan.
1 yaş üstü evde etkinlik önerileri



Oyun hamuru, parmak boyası


1 yaş üstü evde oyun hamuru
Evde oyun hamurunu da denedim, ilk sefer tam istediğim gibi olmasa da iş gördü. Gıda boyası da alamadığım için renklendirememiştim.
Bizimki oyun hamuruyla da ilk kez tanıştı.  Yiğit'in yüzü hamuru ilk eline aldığında görülmeye değerdi 😁  Paşam eli kirleniyor diye önce yüzünü buruşturdu, baktı ben de elime aldım, bir şeyler yapıyorum, yavaş yavaş denedi. E sonra tabi ki çok hoşuna gitti.
Hamurun yanında ben şeker hamurundan kurabiye yaparken kullandığım malzemeleri de getirdim, işte o zaman her şey daha zevkli hale geldi. Eline bir merdaneyi aldı, bir kalıpları, hepsini denedi. Çok güzel oyalandı.

Evde oyun hamuru etkinlikleriSıra da parmak boyası var. Oyun hamuru ve parmak boyasında hangi tarifte daha başarılı olursam, evde hazırlanabilecek tarifi de paylaşacağım. Malum minikler ağızlarına almadan olmaz böyle şeyleri. Bizim de içimiz rahat etsin onlar oynarken.






Doldur- Boşalt


1 yaş üstü evde etkinlik
Doldur boşalt tarzı oyunları çok sevdiğimizden her hangi bir kaba ne bulursak artık bir dolduruyoruz, bir boşaltıyoruz. Bazen mandallarla, bazen toplarla, bazen makarna, mercimek, bazen de hiç tahmin edemeyeceğiniz parçalanmış kağıtlar yada mendiller bile baya iş görüyor.

Bu arada tencere, tava, kepçe aklınıza ne gelirse artık, eline verin. Oyuncak olmasın da oyuncak dışındaki her şey daha çok ilgi çekiyor nedense.
Yiğit tencerenin içine makarnaları doldurdu, kaşıkla karıştırdı, kapağını açtı, kapadı, makarnaları kepçe ile alıp, farklı kaba koymaya çalıştı. (Hatta bir ara baktım, tencerenin içini de boyamış 😊 makarnaları vermeden önce eline boya kalemlerini vermiştim.) Sonuçta hem yeni şeyler keşfetti, hem de çok eğlenceli zaman geçirdi. Ben de onun keyifli halini görerek daha mutlu oldum.


Tabi ki bu oyunları oynarken gözetiminizde olmaları gerektiğinden bahsetmeye gerek yok sanırım. Miniklerin her an ne yapacağı belli olmuyor. 

Umarım eğlenceli vakit geçirirsiniz. Yeni oyunlar keşfettikçe paylaşmaya devam edeceğim. 

Bir de artık yaz geldiği için su ile oynamaya bayılan miniklere sulu aktiviteler de yapmak gerekir diye düşünüyorum. Biz yavaş yavaş başladık. En eğlendiklerimizi paylaşacağım.

Şimdiden iyi eğlenceler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder