7 Aralık 2016 Çarşamba

Bebeklerin Uykuda Çığlık Atması

Başımıza geldiği ve çok korktuğumuz için, bebeklerin çığlık atarak uykudan uyanması hakkında doktordan öğrendiklerimizi paylaşma gereği duydum. Belki bizim gibi korkan ailelere bir faydamız dokunur.

Yiğit yaklaşık 9 aylık kadardı. Bir gece kendisinden daha öne duymadığımız kadar yüksek bir sesle çığlık attı uykusunda. Eşim yan odadaydı da korkarak geldi. Oğlum ise çığlıktan sonra uykusuna devam etti hiç bir şey olmamış gibi.

İnsanın aklından o kadar çok şey geçiyor ki bir anda, nedenini anlayamıyorsun da nasıl yardımcı olabilirim diye kendini yiyip bitiriyorsun. Evet tekrar uykuya daldı  ama ya bir daha olursa, ya bir yeri ağrıyorsa, rüyasında bir şeylerden mi korktu yoksa gibi bin bir türlü şey geçiyor aklınızdan. Ben hemen oğlumu kucağıma alıp, dua okumaya başladım, bir taraftan da ağlıyorum korkudan. Bilmiyorum sizin tepkiniz ne oldu, ama ben çok şaşırdım ve çok çok korktum. Sanki karşısına bir anda biri çıktı ve korkuttu, büyük insan gibi bir çığlık attı.

Hemen internete baktık neden olabilir diye, bir çok fikir var genelde forumlarda, hiç birinden emin olamadık. Aklımızda soru işaretleri ile kaldık. Yaklaşık bir kaç gün sonra oğlum hastalandı, doktora götürdük. Çığlığı da sorduk. "Çığlıktan sonra geri uykuya daldı mı?" dedi, biz nereden bildi der gibi eşimle birbirimize baktık. Doktor 'diş çıkarma zamanında çocuklar çığlık atabilir.' dedi. Çünkü dişler gelirken birden iğne batar gibi bir his oluştururmuş diş etlerinde, o ağrıyı hissederlermiş. Diş etlerine iğnenin batırılıp çıkarıldığını düşünün, aynı öyle bir his. Anlık bir şey olduğu için de tekrardan uykuya dalarlarmış. Biz duyunca çok şaşırmıştık. Demek nasıl bir acı hissediyorlarsa o anda, çığlık atacak kadar, içim acıdı :(

Bizim gibi korkmuş aileler olabileceği için doktordan öğrendiklerimizi paylaşmak istedim. Umarım faydamız dokunur.

10 yorum:

  1. Teşekkür ederim hanımefendi, deneyimlerinizi bizimle paylaştığınız için.

    YanıtlaSil
  2. Benim de kızım 9 uncu ayında .. Az önce çığlık atarak uyandı geri uyudu...çok korktum . Paylaşımınız çok rahatlattı . Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Bu cıglık atmalar ne kadar surdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece 1 kere olmuştu. Ama fazlasıyla korkmuştuk :(

      Sil
  4. cok tesekkur ederim ayni durum basimiza geldi. suan icim rahatladi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazma fikri, özellikle bu çığlık konusundaki yaşadıklarımızı paylaşmak için aklıma gelmişti. Faydalı olduğuna sevindim :)

      Sil
  5. Teşekkürler çok rahatladık 5 dk önce yaşadık aynı olayı doktorunuzun söylemi çok mantıklı geldi

    YanıtlaSil
  6. Rica ederim :) Bize de mantıklı geldi, içimiz rahatladı, bir daha da yaşamadık zaten ama o gece ki korku yetmişti.

    YanıtlaSil