26 Mart 2020 Perşembe

Basit ve Oyuncaksız Bir Oyun Önerisi

Evde Oyun - Yenidoğan Anne
"Evde çok sıkıldık, acaba nasıl bir oyun oynasak" mı diyorsunuz ya da "Off bu çocuk evde kaldığından beri telefona yapıştı" mı?

O zaman tüm teknolojik aletlerden hemen kurtulalım.

Başlayalım mı...

Bahsedeceğim oyun, çocuğunuzun empati  yeteneğini geliştirecek, daha önce yaptığı yanlış hareketler, davranışlar varsa farkına varıp, belki de düzeltmelerini sağlayacak bir oyun. Ama oyunun sadece çocuklara faydası yok. Siz de bir çok hatalı davranışınızın farkına varıp, "aa gerçekten böyle yapıyordum dimi ben" deyip, kendinize dışarıdan objektif olarak bakabiliyorsunuz.
Hem de oyunda mekan kısıtlaması yok, evde, arabada, yolda, her yerde oynayabilirsiniz. Tabi bu aralar hep evdeyiz :)

Aslında oldukça basit...

Sadece çocuklarınızla yer değiştiriyorsunuz...

Mesela ben Yiğit oluyorum, Yiğit baba oluyor, eşim de anne, ya da ben baba, eşim Yiğit, Yiğit de anne...

Ortaya öyle komik hallerimiz çıkıyor ki. Bir kere eşim anne olursa eline beni eleştirmek için müthiş bir fırsat geçiyor. Zaten taklit yeteneği beni şaşırtıyor, bir de abartarak yaptı mı, gülmekten kırılıyoruz.
Bir de biz Yiğit olduk mu, Yiğit'in tüm abuk sabuk davranışlarını öyle bir canlandırıyoruz ki, Yiğit hiç bozuntuya vermeden anne ya da baba pozlarında bize kızıyor, çoğunlukla bağırıyor, kızıyor. Aslında anne, baba olduğunda resmen Yiğit'e tahammül edemiyor desem yeridir. 😆

Yiğit baba, eşim anne olduğunda beni babaanneye ya da anneanneye bırakıp gezmelere mi gitmiyorlar, ya da kızınca seni çöpe atacağız mı demiyorlar neler neler. Aa hatta geçen gün evde piknik yaparken beni ormanda bırakmaya kalktılar 😃 İşler iyice çığırından çıkıp, trajikomik anlar da yaşanmıyor değil.

Birbirimizi çok zor durumlarda bırakıp, zorluyoruz da. Bakalım karşı taraf böyle yapınca nasıl tepki verecek ölçebiliyoruz. Hem beyin fırtınası, hem empati, hem de müthiş bir eğlence.

Bir de sizi izleyen izleyicileriniz varsa inanılmaz eğleneceklerdir.

Bir deneyin derim. Çıkan komik hallerinize çok güleceğinize, çocuğunuzun gözlem ve taklit yeteneğine şaşıracağınıza eminim.

Şimdiden iyi eğlenceler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder