4 Mayıs 2020 Pazartesi

Trafik Haftası Okul Öncesi Etkinlikleri

Evde zaman geçirmek bazen zor olsa da, aslında çocuklarımız sayesinde sanırım her şey daha eğlenceli. Ben Yiğit'e öğretici, eğlendirici etkinlikler bulmak maksadıyla devamlı araştırmalar yapıyorum, böylece hem kendimi geliştiriyorum, hem de onunla beraber eğleniyorum. O araştırmalardan birinde "Okul öncesi 2019-2020 müfredatı"nı buldum. Bu sayede de bu haftanın "Trafik ve ilk yardım haftası" olduğunu öğrendim.

 4 Mayıs Pazartesi günü bu kapsamdaki etkinliklere ayrılmış. Yani aslında okulda olsalar benzer aktivitelerde bulunacaklardı. Amaç trafik kuralları, trafik ışıkları, levhaları, taşıtlar hakkında eğlendirerek bilgi edindirmek. Evdeyiz diye niye eksik kalsınlar dimi?

Biz evde "Trafik ve ilk yardım haftası"nı nasıl kutladık?

Öncelikle eba okul öncesi etkinlik havuzunu mutlaka kullanın, bir çok etkinlik bulabilirsiniz orada.

Eba - Çılgın Trafik Işıkları
İlk etkinlik de bu havuzdan. Özel günler diye aratıp, trafik ve ilkyardım haftasını seçtiğinizde önünüze 3 etkinlik önerisi çıkmakta. Bunlardan birinde yukarıdaki Çılgın Trafik Işıkları eki bulunmakta. Bununla örüntü çalışması yaptırıyorsunuz, sonrasında çocuklarınız isterlerse boyayabilirler de. Sarı, yeşil, kırmızı renklerden her birinden üçer adet yuvarlak kesiyorsunuz, ilk üç sırayı normal trafik ışıkları sırasında çocuklar dizsinler. Devamında da sıra aynı şekilde devam edecek. Güzel bir örüntü çalışması. Yazıcı yoksa elinizde çizip de rahatlıkla yapabilirsiniz. Daha sonra farklı sıralamalarda yapabilirsiniz. Daha fazla yuvarlak kesip örüntüyü zorlaştırabilirsiniz de.

Ayrıca yine eba okul öncesi etkinlik havuzunda  bu güne özel şarkılar, bilmeceler, hikayeler de bulunmakta ki biz hepsinden yararlandık. Bir de "Taşıtlar Şarkısı"nı tavsiye ederim, süper eğlenceli bir şarkı şahsen bayıldım. "Git güle güle, gel güle güle, çok bekletme bizi" 😃
Eba - Çılgın Trafik Işıkları

Diğer etkinliği de trafik levhalarını öğretmek amaçlı biz uydurduk legolardan;

Lego ile etkinlik

Legolardan yollar yaptık, trafik ışığı, başka oyuncağımızda bulunan trafik levhalarını da buraya yerleştirdik. 'Kahve Dünyası' bile ekledik, ilk solda 😁  sağ en uzak köşede otobüs durağı, ortada inşaat çalışması, sonra bir de benzin istasyonu 😍

Ayrıca hem müfredat, hem de ebadaki etkinlikler, çocuklarla o konuda sohbeti başlatabilmek için onlara nasıl sorular sorulup yönlendirilmesi gerektiği konularında da oldukça yardımcı.

Bizim etkinliklerimiz bunlardan ibaret edildi aslında ama sanırım en etkilileri bunlar. Siz de arama motorlarından baktığınızda bir çok öneriyle karşılaşacaksınız.

Eba okul öncesi etkinlik havuzundan yararlanmanızı ve okul öncesi müfredatı indirmenizi şiddetle tavsiye ederim. Bu yazıyı yazmamdaki asıl amaç zaten bu iki kaynağı önermekti.

Şimdiden iyi eğlenceler...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder