8 Temmuz 2017 Cumartesi

Günlük 05/07/2017

17 aylık bebek aktiviteleri,  neler yapar
Bal suratlım, 1,5 yaşına 1 ay kaldı. 17 aylık oldun.

Tam bir fırlamasın, sevimli bir şebeksin.
Kendini sevdirmeyi öyle güzel biliyorsun ki, istediğinde sokulup sırnaşıyorsun, öpüyorsun. Gel de sevme bakalım ☺Dışarıda bile eğer kimse sana bakmıyorsa, hemen yere atıyorsun kendini, düşmüş gibi yapıp kahkaha atıyorsun. Tabi bu arada etrafa bakmayı da ihmal etmeden. Kim görmüş,  kim bakıp gülüyor acaba? Bir şekilde başarıyorsun işte dikkat çekmeyi.

E tabi bir de artık büyüdün ya, herşeyi kendin yapacaksın.
Mesela parkta kaydıraktan kaymak istersen, merdivenleri kendin çıkıyorsun, arada takılırsan hemen arkanda olduğundan emin olduğun anneye elini uzatıyorsun ama ☺😉
 Tabi ki yemekler de artık kendi başına yenilecek. Hele bir ben yedirmeye çalışayım, hemen kapıyorsun elimden kaşığı.
En güzeli yoğurt yemeni izlemek. Önce biraz yiyorsun, sonra iş oyuna dönüyor.  Üstün başın, eller, ayaklar her yer yoğurt. Ellerine çok bulaşırsa mama deyip, bana uzatıyorsun elini ki hemen sileyim. Pek de titiziz. Ama kendi başına yemeyi başardığın için kazandığın galibiyet sevinci görülmeye değer. Bazen kendini de alkışlıyorsun. Ben de her anını kameraya alıyorum tabi ki ☺

Mutfağa da iyice girdin artık.  Ben birşeyler hazırlarken seni de katıyorum mutlaka.  Mesela mozaik pasta ya da çikolatalı elma topları yapacaksam, petibör bisküvileri sana veriyorum sen kırıyorsun. E bu arada fırsat kaçar mı, bir kırıyorsan üç yiyorsun ☺ Ama birşeylere dahil olduğun ve başardığın için o kadar mutlu oluyorsun ki. Her yer bisküvi de olsa umurumda olmuyor.
Bir ay önce falan bezelye ayıkladın, geçenlerde de barbunya ☺ Ama bir iş bu kadar mı ciddi yapılır, hiç bir şey dikkatini dağıtamıyor o iş bitene kadar.  E tabi ellerinin değdiği yemeklerin lezzetsiz olması mümkün mü, offf nasıl güzel oluyor o yemekler, o tatlılar anlatamam. Benim için de seninle beraber mutfakta olmak ayrı bir zevk.

Mutfakta başka birşeyler yapıyorsam da bu sefer dolapları,  çekmeceleri karıştırıyorsun. Yerlerde tencereleri mi, kepçeleri mi, saklama kapları mı neyi ararsan bulabiliyorsun sonra. Bir tek mutfak mı dağılıyor dersin,  yatak odasından çok kepçe, kaşık toplamışlığım da var☺ Ne yapalım, olacak bunlar. Devamlı bizi gözlemlediğin için aynı şeyleri yapmak istiyorsun, tencerelerin kapaklarını kapatıyorsun, içine kaşık koyup karıştıyorsun, bir de 'ne yapıyorsun?' diye sorunca mama diyorsun ☺ Hatta bazen oyuncaklarını içine koyup, onlar mamaymış gibi bana yediriyorsun.

Bir de bu aralar aydede takıntın var. İsmi de "Ayde" . Elimizi tutup kaldırıyorsun, ayde diyorsun, yani aydedeye bakacakmışsın. Saat kaç olursa olsun. Hem de bir tek cam değil,  her camdan salon, oturma, yatak odası...  Bu arada şarkısını söylüyoruz beraber,  sende eşlik ediyorsun, aydeee diye diye.

Aydede, aydede senin evin nerede?...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder