21 Ağustos 2016 Pazar

Doğumdan sonra bir türlü verilemeyen kilolar

Doğumdan sonra hemen kilo verebilir miyim? Doğumdan sonra ne zaman eski halime dönerim? Doğumdan sonra eski halime dönebilir miyim yoksa bu bir hayal mi?gibi çoğaltılabilecek olan bu sorular her doğum yapan ya da hamile olan kadının aklını kurcalamıştır mutlaka.
Bana masallar kadar uzak olan bazı kadınlarda olduğu gibi hemen dönebiliyorsunuz diyemeyeceğim maalesef.  Evet kendi tecrübelerimden yola çıkarak hemen olmasa da eski halinize dönebiliyorsunuz ya da yaklaşıyorsunuz diyebilirim :)  Ben henüz 6. aydayım ve 6 kilo fazlam kaldı. Daha çok varmış diyebilirsiniz ancak uzun bir süre 15 kilo fazla ile dolaşıp aynalardan kaçan benim için, bu durum süper bir şey. Kilo vermeye başladığını görmek bile başlı başına harika bir şey.

Hamilelikte 25 kilo alan biri olarak, doğumdan sonraki 10 günde giden 10 kilodan sonra, 4 ay 15 kilo fazlalık ile dolaştım. Nasıl aldın bu kadar kiloyu derseniz, hamilelikte kilo konusunda pek kendimi kasmadım. Yok onu yemeyeyim, yok çok yedim vs. diye pek takılmadım. Hamilelik herhalde yeme konusunda en rahat olduğum dönemdi, “şimdi yemeyeceğim de ne zaman yiyeceğim” dedim ve bazen yemenin dibine vurdum. Bir tarafım yanlış olduğunu bilse de, iç ses dedi ki “sen hamilesin, canın istiyorsa ye gitsin, doğumdan sonra nasıl olsa verirsin. Hem sen iki kişisin, sen yemeyeceksin de kim yiyecek”. Taa ki doktorum"30 kilo ile mi doğuma gireceksin, dikkat et! Yediğin tatlıların bebeğine hiç bir faydası yok."  diye beni uyarana kadar. Yani bu iç sese o kadar da güvenmeyin. Doğumdan sonra bir de “yakın çevre” devreye giriyor çünkü. Bu sefer de “onu ye süt yapsın, bunu ye süt yapar, aman bol bol tatlı ye süt yapar.” laflarını sık sık duyuyorsunuz. Sakın ha!!!

Tabiii eşimin bu konuda kulağını çınlatmazsam olmaz, o olmasa yapamazdım, evet, bu kadar kiloyu mümkün değil tek başıma alamazdım. Eşimin desteği için ona sonsuz  teşekkürlerimi sunuyorum. Sağolsun çok destek oldu kilo alımım konusunda :)

Neyse, doğumdan sonraki bu “tatlı ye sütün artsın” işine sakın benim gibi kanmayın. Belki benim de biraz işime gelmiştir, nasıl olsa emziriyorum, emzirirken bilmem ne kadar kalori yakıyorum, diye diye  ne getirdilerse yedim. Sütüm arttı mı peki, belki biraz artmıştır ama anlamak pek mümkün olmuyor, sonuç  itibariyle  1 ayın sonunda oğluma  mama da vermeye başladım. Demek ki pek de istenilen düzeyde artmamış.
 
Bir de süt az gelince, eşim: “helvayı az yiyorsun, o yüzden süt az geliyor” deyince, suçluluk duyup bu sefer de tahin helvasına yüklendim. Bir süre sanki süt artar gibi oldu. Ama mama vermeye son verecek kadar sütüm hiçbir zaman artmadı.

Bu kısır döngü yaklaşık 4 ay kadar devam etti, ha sütüm arttı, ha şimdi artacak derken. Bu arada ben hep aynı kilodayım; 63. Bu sürede aynalardan kaçtım, hamile pantolonlarımı giymeye devam ettim. Şimdi düşünüyorum da iyi ki kilo almamışım, bu da bir şeydir.

Nasıl ki tatlıyı bıraktım, özellikle de helvayı, işte o zaman kilolar patır patır gitmeye başladı. Ekstra hiçbir şey yapmadım. Emzirmeye devam ettim sadece. Bol bol da su içmeye çalıştım.

Yani anlatmaya çalıştığım emzirirken ekstra bir şeyler yapmaya pek de gerek kalmıyormuş, meğerse kilolar kendi kendine gidebiliyormuş. Benim gibi fazladan kalori almıyorsanız tabi. En güzeli kendinize1 yıl verin.

 Ancak şöyle de bir sıkıntı var; tartıdaki rakamlardan memnun olsanız bile karın bölgenizde fazlalık kalıyor ve maalesef oldukça gevşek oluyor. Bunu düzeltmenin tek yolu da egzersizlermiş.

Sonuç itibariyle, bence bir kadının hayatındaki en değerli zamanlardan biri olan bu 9 ayı layıkıyla değerlendirmek lazımdır diye düşünüyorum. Kilolar ne de olsa bir şekilde gidiyor ve  gidecektir. Kilo kısmına çok da takılmadan bebişlere faydası olan besinlerle beslenip, canınız çektiğinde abartmadan tatlı da yiyebilmek güzeldir. 
Çocukken anneme her  takıldığımızda annemin söylediği gibi “benim gibi sizde iki çocuk doğurun da göreyim sizi”.  Bizim de annelerimizden feyz alıp elimizdeki bu güzel kozu iyi kullanmamız lazımdır bayanlar  ;)  


Keyifli hamilelikler...

Not: Bu eklemeyi 30.03.2017 itibariyle yapıyorum. Doğumun üzerinden 1 yıl geçti yani. Eski kiloma döndüm, hem de 9. ayda. Yani 9 ayda alınan kilolar, 9 ayda verildi. Karın bölgesi baya toparlanmasına rağmen hala sıkıntı var maalesef. Emzirme bittikten sonra da karın biraz iniyor ama sıkılaşması için egzersiz şart. Ben başladım egzersize. Diğer bölgeler gittikten sonra insan karnı o kadar da sıkıntı etmiyor, bir şekilde o da gidecek inanıyorum. Doğumdan önceki giysilerimi giyebiliyorum ya o bana yeter 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder