30 Nisan 2017 Pazar

Hamilelikte hangi kitaplar okunmalı?

Hamileyken hangi kitaplar okunmalı?
Hamileliğimi hatırladıkça yüzüme huzurlu bir gülümseme yerleşir hep. Bu dönem hayatımdaki en güzel, en özel, en huzurlu, en heyecanlı anlarımın arasında üst sıradadır. (Bebeğimi kucağıma almadan önce tabi ki!) Neden mi bu kadar güzel ve özeldi? İnsanın içinde bir mucizenin büyümesi, bunun her anına, her saniyesine tanık olabilmek insanın başına gelebilecek nadir güzelliklerden biridir sanırım. Bunun tadına vara vara, doyasıya yaşayabilmek ise oldukça güzeldi benim için. (Biraz da şanslıydım sanırım.) Tarifi gerçekten çok zor olan bu dönem, peşinde inanılmaz heyecan, merak, sabırsızlık da getirmektedir.

Peki bu anları en verimli nasıl geçirebiliriz dersek, ben içimdeki mucizenin farkına varıp, Allah'a binlerce kez şükrederek, bebeğimle, o daha karnımdayken iletişim kurmaya başlayarak, bol bol dinlenerek ve bol bol da kitap okuyarak geçirdim. Hamilelikte okunması gereken kitaplar konusunda ise kafam karışıktı.

İşte bu yazımda hamileyken okuduğum beni rahatlatan, kendimi iyi hissettiren, kendime güvenimi getiren kitapların bir kısmından bahsedeceğim;

Şermin Çarkacı - Başlarım Şimdi Anneliğe 
Oyuncu Anne olarak sosyal medyada ünlenen Şermin Çarkacı anneliğe oldukça esprili bir dille yaklaştığı kitabında yer yer kahkahalar atmanıza sebebiyet veriyor. Ve emin olun okurken inanılmaz eğlendiğiniz gibi, bebeğinizin bir an evvel doğmasını da istiyorsunuz. Çünkü hamileyken insanın içine yerleşen yersiz korkuyu, nasıl yapacağım,  başarabilecek miyim endişesini de bir anda silip süpürüyor. Zaten bir çırpıda okuyup bitiriyorsunuz. Kendinizi iyi hissetmek için mutlaka okuyun.

Şermin Çarkacı - Oyuncu Anne
Aynı yazarın 'Oyuncu Anne' kitabı da oldukça eğlenceli. Çocuklarla oyun oynamanın, onlarla vakit geçirmenin hiç zor olmadığı gibi, oldukça eğlenceli olduğunu da gösteriyor. Bu kitap, her an, her malzemeden oyun  türetebilmenin, çocukları mutlu etmenin ne kadar kolay ve huzur verici olduğunu keşfetmemi sağlamıştır.  Daha oğlum doğmadan oyunun öneminin farkına vararak, oyunu takıntı haline getiren benim için yol gösterici olmuştur. Hatta bugünlerde tekrardan okuyacağım, unuttuğum oyun önerileri için.

Sinem Olcay Kademoğlu - Merhaba Bebek
Hamileyken "Eyvah ben daha hiç bir şey bilmiyorum ki!" dediğiniz an işte elinize bu kitabı alın. Arkanıza yaslanıp sindire sindire okuyun. İçinde neler mi var; duyarlı ebeveyn olabilmek, iş hayati ve annelik, beslenme, uyku,oyun...

Tracy Hogg - Yeni Annelere Mucize Çözümler
Adı gibi pek de mucize çözümler sunmuyor aslında ama hiç faydalanmadım da diyemeyeceğim. Ancak maalesef  ki ben bu kitabı hamilelikte keşfedemedim, oğlum sanırım 1-2 aylıktı okuduğumda. 
Tracy Hogg uyku eğitimleri ile ünlenmiş bir hemşire. Anlattığı yöntemi de merak ederek kitabı almıştım. Hamilelikte edinmiş olsam muhtemelen daha yararlı olacağını düşündüğüm için burada bahsediyorum.  Kitap sadece uyku değil,  beslenme, bebeğin dilini anlamak, rutin oluşturmak, banyo konularında da bilgiler vermektedir. 

 Adem Güneş - Güvenli Bağlanma
Hakkında uzun uzun yazılar yazılabilecek, anne bebek bağlanmasının önemini anlatan, bana göre harika bir kitap. Ve bence hamilelikte okumak çok çok önemli. Kitabın önsözünde de yazdığı gibi; kitap "dünyaya dupduru gelmiş bir bebeğin yavaş yavaş annesine, babasına, ailesine, çevresine sonra da hayata nasıl bağlandığını" anlatıyor.
Bir alıntı daha ; "Yeni doğan bebek annesine ne kadar engelsizce erişirse kendini o kadar emniyette hisseder, ne kadar emniyette hissederse de annesinden o kadar kolay ayrılır." Güvenli bağlanma da daha anne karnındayken başlamakta!
İlk sırada önereceklerimdendir.

Aletha J.Solter - Bilinçli Bebek
"O ne istediğini bilir, yeter ki dinleyin" yazmakta kitabın kapağında. İşte içinde de bebekleri nasıl dinleyeceğimiz anlatılmaktadır. Her ihtiyacı karşılanmasına rağmen bir bebek neden ağlar?, bebeğimin acıktığını nasıl anlarım?, bebeğimin benimle birlikte uyumasına izin vermeliyim?, ilk yıllar zeka gelişimi açısından ne kadar önemlidir? gibi önemli soruların cevapları bulunmaktadır. Bu soruların ve daha nicelerinin cevaplarını öğrenmek, hamileyken oldukça rahatlatıcı olmaktadır. 

Hamilelik döneminde okunması iyi gelecek kitaplar listesinin devamı gelecek.

Şimdiden keyifli okumalar dilerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder