27 Aralık 2016 Salı

Bebekler İçin Sebzeli Makarna


Bebekler için sebzeli makarnaMakarnaya genelde her yaştan insan bayılır. Bebeklerimiz için bunu daha vitaminli hale getirdiğimizde, anneler de bebekler de oldukça mutlu olur sanırım.

Bu makarnanın ne farkı var peki? Öncelikle çocuklar için yapılmış, rengarenk, şekil şekil, hem de sebzeli makarnalardan tercih ettim. Makarnayı peynir altı suyu ile (nasıl elde edildiği işte burada), suyunu süzmeden haşladım ve mevsim sebzeleri ile de süsledim, daha da renkli hale getirdim. Sonuçta bizim minik gurme bayağı sevdi.

Malzemeler
1 su bardağı makarna ( tam buğday unundan da tercih edilebilir)
Bir miktar su yada peynir altı suyu
Brokoli, havuç, karnabahar, patates ( Tercih size kalmış, elinizin altında hangi sebzeler varsa)
1 tatlı kaşığı kadar tuzsuz tereyağı


  1. Öncelikle makarnayı tenceremize döküp, üzerini çok az geçinceye kadar su ekliyoruz. Bu su, peynir altı suyu da olabilir, sebzeleri buharda haşlarken kullandığımız su da olabilir. 
  2. Bir taraftan da iyice yıkayıp, sirkeli suda beklettiğimiz sebzelerimizi ufak ufak bölüp, buharda haşlıyoruz. Vitaminleri kaçmasın diye buharda haşlamak en güzeli. Buradaki suyu da atmıyoruz. Ayrıca sebzeleri çok fazla haşlamıyoruz.
  3. Makarnalar suyunu çekince haşlanıp haşlanmadığını kontrol edip, gerekirse su ilavesi yapabiliriz.
  4. En son terayağını ekliyoruz. 
  5. İsterseniz sebzeleri tencereye ekleyip, burada karıştırabiliriz. Ben tabağa ayrı ayrı koymayı tercih ettim.

Umarım sizin gurmeniz de beğenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder