23 Aralık 2016 Cuma

Bebeklere Farklı Kahvaltı Önerileri

Bebeklere Kahvaltı
Minik gurmeler büyürken öyle bulamaç kahvaltılara burun kıvırır oluyorlar. "Artık ben büyüdüm, senin yediklerinden yemek istiyorum" dercesine yediklerinize göz dikiyorlar. Anneler de kara kara düşünüyor "ne yapsam da her şeyden biraz biraz yedirmiş olsam" diye.

İşte size içinde peyniri, yumurtayı, tereyağını, dereotunu, tam buğday unlu keki barındıran bebekler için bir kahvaltı önerisi;
Bir de yanında salatalık ve ıhlamur ile.

Peynirli kekin tarifi burada, bunu öğle vakti atıştırmalık olarak da verebiliriz. Ben bir gün öncesinden yapmıştım, kahvaltısına da ekledim.

Omlet ise lorlu (ev yapımı - tarifi burda),dereotlu yapımı oldukça basit;

  1. Bebeğiniz 1 yaşın altındaysa yumurta sarısı ile yapıyoruz. İçine 2-3 tatlı kaşığı lor peyniri, biraz da ince ince doğranmış dereotu koyuyoruz. 
  2. 1 tatlı kaşığı kadar tuzsuz tereyağını tavada eritip üzerine yumurtalı karışımı döküyoruz. Çift taraflı pişirip minik gurmeye servis ediyoruz.
10,5 aylık oğlum bu kahvaltının hepsini bayıla bayıla silip süpürdü, yanında da ıhlamurla.

Omleti çeşitlendirebiliriz tabi ki, 1 gece önceden suda bekletilmiş beyaz peynirle de, sade de, maydanozlu da oldukça seveceklerine eminim.

Afiyet olsun şimdiden bebişlere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder